maandag 4 juli 2011

Een wond in mn hart.

De laatste dagen is t veel praten, dat kluwtje wol dat in mijn hoofd zit weer een beetje uit elkaar te krijgen. Alles uit de knoop. Alles weer een beetje in goede orde te krijgen, Maar bah wat een rotklus. 
Alles weer uitvissen hoe t nu precies zit, als na gaan en uitpluizen hoe je daar bent gekomen. Ook door kleine kinks in de kabel die nu voor behoorlijke knopen zorgen. Maar toch is 't ook wel heel interresant dan weer om t eens goed uit te spitten hoe t nu allemaal zit, want nu 't dan toch overhoop ligt, haal je dan ook andere dingen die je irriteren dan maar eens stevig onder de loep. Of je komt er vanzelf door veel er met vrienden en mijn allerliefste mannetje erover te praten en nu 't ergste voorbij lijkt te zijn, te kijken wat je er nog een beetje kan oppoetsen of dat 't zo kapot is dat je t dan weg gooit. Zo laat ik of probeer ik in ieder geval veel los te laten. En als 't was voor bestemt om bij mij te blijven komt 't naar mij terug. Maar nu verder, daar had ik een heel diepgaand en intens gesprek over met Hub. 
(Want ik zit echt nu even in een fase van "ik weet 't even niet meer" dat zeg ik heel vaak de afgelopen dagen heb ik wel gemerkt.)
Ja, ik vertelde hem zo dat mijn hart voelt als of er een groot open wond in zit, en eigenlijk wil ik t nu laten rusten zodat 't de rust krijgt waar t naar verlangt, om te kunnen herstellen. Maar hij zei "is dat wel zo'n goed idee". Want als jij een snee aan je vinger hebt, Ja dat deed pijn, maar denk jij dan ook laat t maar even met rust dan heelt t wel.... 
Nee, juist dan als t pijn doet en open wond die bloed, moet je t nu goed verzorgen voordat t erger word en ja natuurlijk gaat t dan nog even meer pijn doen, maar anders gaat 't onsteken en word t alleen maar erger en dat gaat dan nog veel meer pijn doen. Ja, dacht ik "dat had ik ook tegen hem of tegen onze dochter gezegt" 
Dus ik zal dan nog wel even de tanden op elkaar moeten zetten om door te gaan. Om even deze wond nog verder te ontsmetten en te verbinden. Dat weer t genezingsproces kan beginnen. Hoe of 't littekens gaat achterlaten vast wel, maar hoe alles gaat verlopen weet ik niet. Ik kan er alleen vertrouwen in hebben dat 't goed gaat komen, met al die mensen om me heen, die om me geven en er voor me zijn. 
en daarvoor alvast bedankt. 
Maar dit wil niet zeggen dat ik ondertussen niet mag genieten van andere dingen, ik zie dat dan maar als een goede pijnstiller ;) Bedankt schat. xx

XX Angel 

1 opmerking: