donderdag 17 juni 2010

Het nieuwe denken

Ik ben nu aan het wennen aan het nieuwe denken wat mag bij Poly-amory, Ik ben monogaam opgevoed en heb ook zo mn leven op een maand na geleeft. Maar nu tussen gevoelens zo heen en weer geslingerd worden is wat nieuws voor me, onze PA relatie neemt nu steeds meer vorm en voelt steeds beter aan. heerlijk om gewoon te mogen doen wat goed voelt, om te mogen genieten van de genegenheid die je dan krijgt. Niet meer te hoeven kiezen, grenzen, en jaloezie. Maar respect, Liefde, openheid met eerlijkheid. voelt zo mooi en goed. Maar wel een beetje raar om zo te praten met je man wat je met een andere hebt besproken of uit gaat.

Dit is mij zeker aan het leren dat ik moet loslaten en dat dan alles komt wat ik wil. niet altijd zo als ik het gedacht had maar toch. Love comes in mistirieus ways. en een balletje kan dan raar rollen zoals wij het zeggen. Maar door weer die gevoelens te mogen ervaren van verliefd zijn. doet onze eigen wereld ook een wereld van goed. Want als je al 16 jaar samen bent waarvan nu 9 jaar getrouwd had ik ondertussen een beetje het gevoel dat we aan onze dak van de relatie waren. Ik miste weer dingen en nu deze hele nieuwe wereld voor ons open is gegaan, lijkt ons dak van onze relatie wel opgegaan te zijn. met nieuwe mogelijkheden om door te groeien. We zijn weer zo verliefd als in het begin, misschien nog wel meer en dieper. helemaal gelukkig. Elkaar zien genieten van het leven, zalig. Weer mogen genieten. Net als de vriendin van mn man zegt, mijn hart is als een flat ieder zn eigen kamertje. Ik voel nu ook of ons eengezinshuis aan het uitbreiden is in een appartementen complex. Waar ruimte is voor meer liefde meer genegenheid meer relaties meer personen die ons aan het hart gaan. Wat mij echt compleet laat voelen. Wat je bij de eene niet kwijt past weer perfect bij de andere. We waarderen weer zo elkaar als we bij elkaar zijn. We zien ook weer de dingen waarom wij op elkaar verliefd zijn geworden. Het is puur genieten.
Ook heb ik nu de eerste tegenslagen moeten ervaren, maar daar krijg je dan ook zoveel liefde en steun voor terug van de andere personen die in onze relatie zitten. Dat het zo net een groot gezin lijkt. en niet meer een 1 op 1 spel.
Ik zit nog tussen 2 mannen in ( of 3 met mn man erbij ) hoe hun gevoelens nu precies voor mij zijn, maar daar komen we samen wel uit. Ook al willen ze allebei de uitdaging aan gaan mag dat nu. Het zijn 2 hele verschillende mannen. Maar het maakt me compleet mn Ying en mn Yang. Maar dan die Ying Yang met 3 punten ;). van alles een beetje.

XX Angel

2 opmerkingen:

  1. vind jou omschrijving heel mooi
    en zit zelf sinds een jaar ook zo in het proces
    wil ook mensen ervan mee laten leven/ luisteren
    vind dit blog mooi omschreven , beter dan ik het kan
    vind je het erg ik dit op mijn blog op hyves plaats en ook de link naar jou blogsite?

    liefs en kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Inge,

    Heel fijn voor je dat je er wat aan hebt ;), je mag van dit bij je Hyves plaatsen met verwijzing hier naartoe. Bedankt dat je 1e gevraagt hebt.
    en hoop ook te kunnen gaan lezen hoe jou tocht langs Polyamorie dan gaat verlopen ;)

    Groetjes XX Angel

    BeantwoordenVerwijderen